rss
email
twitter
facebook

Sunday, August 9, 2009

Bukit Cermin 4th Downhill Challenge 2009

Pagi tadi aku pergi menyaksikan cabaran basikal bukit yang berlangsung di Bukit Cermin, Putra Height, Shah Alam bersama Wak Ipin. Event ni adalah kali yang ke-4 diadakan. Aku pergi sana dengan ihsan Wak Ipin, dgn membonceng motorsikalnya. Trimas, wak. Lebih kurang jam 10.30 pagi baru sampai di lokasi...memang agak lewat sikit, sepatutnya event start dengan seeding run dalam pukul 9.00 pagi. Tapi takpelah, semangat nak menyaksikan rider2 hebat punya pasal. Sampai je di lokasi, dari kejauhan ku melihat seseorang...

"aik, macm kenal je mimik wajah tersebut...eh, itu huzaifah tu!", kata aku kepada Wak Ipin.

Aku pun tegur la mamat huzaifah tu. Seperti yang ku jangka, dia pon ambik bahagian gak dalam race tu untuk kategori hardtail sekali dengan Bai. Katanya Bai dah naik ke atas bukit dengan lori untuk start seeding run. Kemudian aku terpandang satu lagi wajah yang tidak asing dari kotak memori aku. Dialah Aini, kekasih hati Bai. Tak sangka pulak jumpa diorang kat situ.Tak lama kemudian, satu-persatu muka-muka yang sememangnya aku cukup kenal akan lubang idung mereka itu muncul di hadapanku. Muka-muka tersebut ialah kutek, Jebat dan Jedi...ya, rider Kuantan datang mengganas!!...hehe...

Macam2 kategori dipertandingkan antaranya Junior, Open, Hardtail, Master A & B, Women dan lain2 lagi. berikut adalah gambar2 yang tak seberapa kualitinya yang sempat dirakamkan...

inilah bahagian penamatnya...

rider xtahu nama 1

rider xtahu nama 2

rider xtahu nama 3

rider xtahu nama 4

korang perasan x dah beberapa shoot wanita baju pink tu dok ada?

dia lagi?

rider xtahu nama 5

elok2 bang...kang tergolek plak

ni rider kategori junior

kecik2 cili bow

rider xtahu nama 6

kayuh jangan x kayuh...

crowded yang bersedia untuk bersorak untuk rider feveret masing2

Jebat rider from Kuantan

itu dia, abg Bai kita...aik, awat hg x jump?

ini namanya 'negaraku' jumpstyle

Bai dan huzaifah kepenatan...Kutex tunggu giliran

jentera Bai dan huzifah...even x dpt tmpt, xpe...janji keseronokan!

meleleh ayaq lioq

wak sudah tidak dapat menahan gelora asmara lalu menyuruhku mengambil gambarnya berdampingan bersama Kona... =P

rider2 kepenatan

aku x dapat lama kat Bukit Cermin ni sebab wak ada keje lain pukul 12 tghari tu, so sebelum balik aku sempat amik bbrp gambar basikal...


Cannondale kepunyaan Kutex

last but not least, amik peluang bergambar bersama dgn yg tersayang, eceh...

4 comments:

ilusi_Realiti said...

ha3...mana kekasih hang?.....

mamsder said...

ada terdampar kat kuantan...x seswai tu...aku nye seswai 4 cross country only...not 4 downhill maa...

ZaYaNunAlifLam said...

oi hang bg la kredit sket kat 3500 classic aq..
dy nk nme gakz.. huahua..

mamsder said...

ok, credit to sumthing3500classic......boleh zainul? hahahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails